זה הזמן הנכון להכניס מנהלת שיווק לעסק >
- עידית מנסדורף
- 10 בנוב׳ 2022
- זמן קריאה 3 דקות
עודכן: 12 במאי 2023
העסק צמח ואיתו הצטמצם הזמן שלך לעבוד על דברים שהם לא הפורטה שלך,
זה אחד האסימונים הראשונים שנופלים לבעלי עסקים בעקבות ״כאבי גדילה״ כאלו.
אנחנו מתחילים לחשב את העלות מול תועלת:
כמה זמן/כסף/מחשבה השקעתי בפעולה מסויימת ומה קיבלתי מזה בחזרה.
והדבר הראשון שנגמר לנו החשק לעשות זה לשווק.
"נמאס לי להתעסק בשיווק כל היום", ״אני לא באמת מבין בזה״
"עזבו אותי ותנו לי לעבוד במה שאני אוהב, רוצה ומה שלמדתי ובשבילו פתחתי את העסק הזה"
בדרך כלל אני שומעת את המשפטים האלו מאנשים שנמצאים בנקודת מפנה בעסק שלהם
וממש לקראת עלייה לשלב הבא.
זה קורה כי שיווק של עסק הוא דינמי ומשתנה בכל שלב שהעסק מגיע אליו, יחד עם העסק עצמו.
כל עסק צומח עובר 3 שלבים עיקריים, השאלה היא באיזה שלב העסק שלך?
בשלב הראשון
פתחתם את העסק וכל האחריות עליכם , one man/woman show
עובדים סביב השעון, עושים הכל לבד ואין זמן לנשום.
אתם עושים גם הנהלת חשבונות, גם מכירות, גם תמיכה טכנית,
גם לכבות שריפות, גם לעשות שיווק וגם לעשות את מה שהעסק שלך עושה:
לייעץ, ללמד, לתפור - לא משנה מה תחום העיסוק שלך, נוספו לך עוד הרבה טייטלים בדרך.
בשלב השני
העסק מתרחב וכדי להוריד מעט מהעומס, החלטתם להוציא החוצה חלק מהפעולות ולהוריד
כמה טייטלים אז לצוות הפרסום שלך מצטרפים אשת פייסבוק, איש גוגל ואשת סושיאל.
ואתם בעצם צריכים לנהל אותם. להגיד להם מה לעשות.
מה הדבר הבא. מה טוב ומה פחות טוב.
עכשיו אתם אמורים להוביל ולנהל אותם, אממממה אתם לא באמת יודעים איך.
לא יודעים למדוד, לתת הארות, לדייק, או אפילו לשאול את השאלות הנכונות.
מידי פעם תתפנו ליצור תכנים חדשים, תעלו פוסט או סטורי,
במקרה הטוב תשלחו ניוזלטר, במקרה היותר טוב תבנו משפך שיווקי לכל מוצר, תכתבו ותבנו דפי מכירה.
ואתם עדיין עובדים קשה בשביל השיווק שלכם.
בשלב השלישי
העסק המשיך להתרחב וגילית שמה שעבד עד עכשיו - כבר פחות עובד.
מה שהספיק עד כה - כבר פחות מספיק.
אולי כי צריך להכניס קהל חדש,
אולי כי אין משפכים ותהליכים,
אולי כי העסק גדל ופתאום צריך לחשוב בסקיילים אחרים. חדשים.
כי צריך לשלוט בכל המדיות הדיגיטליות, כי צריך לעקוב אחר השינויים הבלתי פוסקים ולהישאר רלוונטיים.
זה כבר לא 'רק' להעלות פוסטים או לדוור לרשימת תפוצה.
צריך להתאים את האסטרטגיה השיווקית של העסק למבנה ולגודל החדש שלו,
או לגודל שאנחנו שואפים אליו.
צריך לבנות תכנית עבודה מסודרת לפי האסטרטגיה שבנינו. אם בנינו.
צריך לדעת לבצע בקרה ומדידה, לקרוא ולנתח את הנתונים, לבדוק מה עובד יותר ומה פחות,
כדי שתוכלו להפיק יותר מהשיווק ולהמשיך לצמוח
פה כבר הבנתם שכדי לגדול עוד ולשבור את תקרת הזכוכית הזו צריך מנהל או מנהלת שיווק,
ולא סתם טייטל, אלא מישהו שבאמת מבין בזה.
מה היתרונות בלקחת מנהלת שיווק באאוטסורסינג?
עין מקצועית שמסתכלת על העסק שלך, רואה את התמונה המלאה והכוללת של העסק.
מנהלת שיווק עם נסיון וידע של שנים (כמו בניופאן, עמינח, או כל חברה גדולה אחרת) אבל באופן שמונגש לעסקים בינוניים - לפי שעות, לפי צורך, במחיר לא יקר ובלי הוצאות עובד-מעביד כך שהעסק מקבל מנהלת שיווק מהשורה הראשונה בלי פשרות, בלי יועצים שאומרים לך מה לעשות אבל לא בטוח שהיו יודעים לעשות זאת בעצמם.
ההתחייבות היחידה שלי היא לעסק שלך ולהצלחה שלו, עם הרבה כלים כדי לצלוח את המטרה הזאת. אין לי שום מחויבות לפלטפורמה פרסומית כזאת או אחרת - אני עובדת עם כל הערוצים (גוגל, פייסבוק, יוטיוב, טאבולה, ניוזלטר) כאשר הבחירה נעשית על בסיס מה שהכי מתאים לעסק, לתקציב ולמוצרים
לאיזה עסקים זה מתאים?
עסקים שעברו את השלב של "אני יכול לעשות הכל לבד בעסק, בטח כשמדובר בשיווק" והבינו שזה לא באמת עובד ככה.
עסקים ששיווקו בעבר, אבל לא ראו תוצאות בגלל אסטרטגיה לא מוגדרת.
עסקים שיש להם מנהלי קמפיינים אבל אף אחד לא מנהל, מדייק או מכוון אותם.
עסקים שרוצים להתחיל לשווק את עצמם אבל לא רוצים ״לבזבז״ כסף על ניסויים - בגלל הגדרות לא נכונות, בריפים לא נכונים, מעצבת שלא מבינה מה רוצים ועוד.
עסקים שמבינים שלשים כסף על פרסום זאת לא הוצאה - אלא השקעה. ומישהו צריך לנהל את התקציב.
עסקים בינוניים וגדולים עם מחזור של 50,000 ₪ ומעלה בחודש.
לעסקים שמבינים את הצורך של מנהלת שיווק בעסק אבל לא צריכים אחת כזאת במשרה מלאה.
מה אני עושה תכל'ס?
קידום בפייסבוק, בגוגל ו/או ניהול הספקים שלך שעושים זאת, כולל התוויית הדרך והאסטרטגיה
כתיבת ניוזלטר והטמעה במערכת הדיוור.
כתיבת פוסטים לפייסבוק ואינסטגרם.
עיצוב גרפי לפוסטים, קונספט, שפה גרפית וכד'.
בניית תכנית עבודה.
בניית תקציב שנתי ומעקב
ניהול וניתוח נתונים ואופטימיזציה.
כתיבה והפקת סרטונים לפי אסטרטגיה ברורה ותכנים ברורים.
קשר עם מגוון העובדים בחברה, לפי צורך - נגיעה בכל 'המחלקות' בעסק: מכירות, שירות לקוחות, ניראות המוצר ועוד.
חשיבה מתמשכת על 'הדבר הבא' ועוד.
הכל לפי צורך, תקציב והתאמה אישית לעסק שלך! מה שעומד לנגד עיניי זה הצורך שלך ושל העסק שלך.
יש לכם עוד שאלות ורצון להבין לעומק על התהליך ואיך זה עובד? כנסו והכירו את מגוון השירותים
או דברו איתי טלפונית ב- 054-7979910
Comments